sognepræst Kristian Ditlev Jensen

Kværndrups nye sognepræst

Kristian Ditlev Jensen er Kværndrups nye sognepræst. Han kommer fra Danmarks mindste og mest isolerede pastorat på Kattegatøen Anholt, hvor han var præst for kun 130 sjæle. Han glæder sig allerede til at leve og bo midt på Fyn, så han kommer tættere på sin familie.

Vores nye præst er 51 år gammel, fraskilt og far til 3 sønner. Han er født i Holbæk på Sjælland, men han er faktisk noget så fint som kvart fynbo, idet hans oldefar var stationsforstander i Vejstrup, knap 20 km sydøst for Kværndrup, igennem en hel menneskealder. Så der er Kristians mormor også født og opvokset.

Kristian, som blev præst sent i livet og som faktisk netop i dag den 27. november 2022, har fem års jubilæum som ordineret præst, er kendt i offentligheden som både prisbelønnet forfatter til 20 bøger, journalist og litteraturkritiker på Weekendavisen og en ivrig debattør og aktiv bruger af sociale medier. Han har tidligere skrevet i alle de landsdækkende aviser, lavet Radio på Radio24Syv og lavet TV på DK4. I sin fritid spiller han bratsch, laver mad fra bunden eller passer sine dyr – han har nemlig 30 får, og de kommer med, når han flytter til Kværndrup.

Som præst er Kristian åben, god at tale med, nede på jorden og humoristisk, og han glæder sig meget til at tage fat på kirkelivet og hverdagen her i byen.

Vores nye præst flytter ind i Kværndrup Præstegård den 3. januar, og han indsættes i embedet den 8. januar 2023, hvor provsten også deltager i gudstjenesten. Straks efter indsættelsen er menighedsrådet vært ved en frokost, hvor alle er velkomne til at komme og byde Kristian rigtig hjerteligt velkommen i Kværndrup. Det foregår i Kværndrup Forsamlingshus.

De allerbedste hilsner

Menighedsrådet