Kirkegård

Nyt fra kirkegården:

Regeringen har ændret retningslinjer for den del af gravernes arbejde, der foregår udendørs på kirkegården.

Derfor kan vi nu hilse vores graver og gravermedhjælper velkommen tilbage på kirkegården.

De almindeligt kendte regler i denne tid gælder dog også på kirkegården, først og fremmest: HOLD AFSTAND.

I må meget gerne vinke til dem, smile til dem og råbe hej på afstand.

MEN vi beder om at I ringer eller sender e-mail til dem, hvis der er noget I har brug for at tale med dem.

Kontaktoplysningerne kan man finde her.

Læs hele meddelelsen fra regeringen her: Nyeste vejledning.

Om kirkegården

Kværndrup kirkegård er anlagt i terraser. Der er en højdeforskel på 12 meter fra kirkens sokkel og ned til de lavest liggende af kirkegårdens 1500 gravsteder. I den østre ende ligger et gravkapel. Det er opført i 1872 og fungerede frem til 1958 som gravsted for Egeskov. I dag er bygningen sognets ligkapel.

Besøger I vores kirkegård, er I altid velkomne til at henvende jer til os, når vi går og arbejder.

Venlig hilsen

Anna og Jonas

Stemningsbilleder fra kirkegården

Her et lille galleri af fotos taget på kirkegården og ud fra klokketårnet. Billederne er fra den seneste tid, hvor der er blevet plantet stedmoderblomster, og det er vores graver, Anna, der har taget dem.

Billeder fra kirkegården